Skoda Octavia I
Według zdecydowanej większości polskich kierowców, najlepszym z możliwych wyborów jest pojazd autorstwa koncernu VAG, najlepiej Volkswagen Golf. Niekwestionowany wzorzec pośród kompaktów nie zachwyca w żadnej kategorii, podobnie jak jego techniczne rodzeństwo, ale jest do bólu poprawny. Ogromnym zainteresowaniem także na naszym rynku cieszyła się pierwsza odsłona Skody Octavii, urzekająca przepastnym bagażnikiem. Ciasnota na tylnej kanapie i ubogie wyposażenie nie zniechęcały rzeszy amatorów czeskiej interpretacji Golfa IV.
Wersje z kultowym 1,9 TDI wymagają już sporych inwestycji, dlatego też warto rozważyć zakup wolnossącej wersji benzynowej. Najsłabszy 1,4 generujący 60-80 KM zadowoli wyłącznie flegmatycznych kierowców. Kompromisem pomiędzy osiągami a zużyciem paliwa są silniki 1,6 MPI oraz 2.0 (75-101 KM), zaopatrzone w ośmiozaworowe głowice. Niewielkie wysilenie niemieckich konstrukcji znajduje odzwierciedlenie w ich bezawaryjności i wytrzymałości. Wymiana napędu rozrządu wespół z osprzętem pochłonie około 400 złotych.