Volkswagen Golf
Najtańszy król kompaktów (bez promocji i upustów) kosztuje 62 390 zł. Tyle trzeba zapłacić za wersję Start z silnikiem 1.2 TSI o mocy 85 KM. Na przeciwległym biegunie w cenniku jest wersja Highline z silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM i dwusprzęgłowym automatem DSG za 105 490 zł.
Do jeszcze nie wszystko, co można "włożyć" do dobrze wyposażonego Golfa. W Volkswagenie chwalą się na przykład adaptacyjnym zawieszeniem. To przydatna rzecz dla kierowców o sportowym zacięciu, ale wymaga dopłaty 4 340 zł. Pakiet czujników parkowania kosztuje dodatkowe 1 690 zł, a tylne poduszki powietrzne w tym traktowanym w Polsce jako pojazd rodzinny aucie 1 360 zł.
Dumą inżynierów jest też asystent parkowania Park Assist 2.0. Auto samo znajduje miejsce i samo parkuje, kierowca tylko naciska gaz lub hamulec. Asystent kosztuje 1 960 zł. Dobra nawigacja to kolejne 5 300 zł, kamera cofania 940 zł, a instalacja pod telefon komórkowy kosztuje od 1 300 zł w górę. Dodatków jest znacznie więcej, wymieniliśmy zaledwie kilka z nich.