Trwa ładowanie...

Szlachetna wyścigówka - Aston Martin V8 Vantage N400

Szlachetna wyścigówka - Aston Martin V8 Vantage N400
d28szw9
d28szw9

Brytyjski Aston Martin uchodzi za producenta jednych z najbardziej ekskluzywnych aut. Najnowszy produkt firmy – czyli model Vantage N400 - ma dowieść, iż Astony są nie tylko nobliwe, ale i piekielnie szybkie.

Bolid powstał, by przypomnieć o sukcesach firmy w 24-godzinnym wyścigu na torze Nϋrburgring Nordschleife. Wystawiony do zawodów model V8 Vantage N24 wyróżniał się osiągami w kategorii aut z najmniejszą ilością modyfikacji. Ambitni Brytyjczycy postanowili jednak podnieść poprzeczkę. Setki godzin testów oraz pracy obliczeniowej zaowocowało powstaniem Aston Martina V8 Vantage N400.

Do napędu szlachetnego auta posłużył silnik o pojemności 4,3 litra. Bazowa wersja motoru dysponowała mocą 380 KM, jednak po wprowadzeniu drobnych modyfikacji z wolnossącej konstrukcji udało się wycisnąć okrągłe 400 KM oraz 420 Nm. Owszem, są mocniejsze samochody, jednak zmodyfikowany Aston potrafi w pełni wykorzystać potencjał ośmiocylindrowego serca. Nieprzeciętne możliwości są po części zasługą pakietu „Sports Pack”. Pod dosyć enigmatyczną nazwą kryją się grafitowe obręcze kół o zmniejszonej masie, usztywnione sprężyny oraz amortyzatory, a także inny stabilizator tylnej osi.

d28szw9

Wóz o sportowych aspiracjach nie mógł otrzymać napędu innego, niż na tylne koła. W Astronie może on być przenoszony poprzez półautomatyczną skrzynię, bądź tradycyjną, manualną przekładnię. Potencjał samochodu ujawnił się w trakcie jazd po torze Nϋrburgring. Ponad 20-kilometrowa, arcytrudna trasa w górach została pokonana w czasie poniżej 8 minut.

Wyjątkowość wozu postanowiono podkreślić także specjalnie skomponowanymi barwami - Bergwerk Black, Lightning Silver i Karussell Orange. Warto wspomnieć, że nazwy dwóch z nich były inspirowane określeniami sekcji toru Nurburgring.

Mimo wyścigowych aspiracji trudno mówić, że Brytyjczycy zaoferowali klientom nieokrzesanego osiłka. Skórzane wykończenie, nawigacja satelitarna, 700-wattowe nagłośnienie z możliwością podłączenia telefonu poprzez Bleutooth, tempomat i podgrzewane siedzenia to tylko wybrane pozycje z długiej listy wyposażenia standardowego. Postanowiono także nie wiązać klientom rąk, dając możliwość wybierania miedzy zamkniętym i bardzo sztywnym nadwoziem typu coupe, a stylowym roadsterem.

Piękny, szybki i dopracowany – to najkrótsza charakterystyka Aston Martin V8 Vantage N400. Czy można doszukać się w nim wad? Niektórzy stwierdzą, że jest nią cena przekraczająca sto tysięcy euro...

Łukasz Szewczyk

d28szw9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28szw9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj