Trwa ładowanie...
d4kq21q
29-08-2008 15:12

Szczecin ma dwa nowe mosty

d4kq21q
d4kq21q

Zakończyła się budowa nowych mostów nad Odrą i Regalicą w Szczecinie. Powstały kosztem przeszło 83,4 mln zł. Inwestycja była współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.

Ulica Autostrada Poznańska, gdzie zlokalizowane są oba mosty, jest częścią miejskiego odcinka drogi krajowej nr 31. Łączy ona lewobrzeżną i prawobrzeżną część miasta z resztą kraju.

"Szczecin potrzebuje dobrych połączeń pomiędzy swym prawym i lewym brzegiem" - mówił podczas otwarcia przepraw prezydent Szczecina Piotr Krzystek. "Cieszę się, że tak ważna inwestycja została ukończona i od dziś służyć będzie mieszkańcom naszego miasta i będzie to jednocześnie doskonały wyjazd z miasta" - dodał.

Budowa nowych mostów i dojazdów do nich to jedna z największych inwestycji drogowych zrealizowanych w Szczecinie w ostatnich latach. Nowe przeprawy zastąpią dwa istniejące mosty, które powstały jeszcze w latach 50. Ich stan techniczny był jednak zły. Stanowiły też "wąskie gardła" ważnego ciągu komunikacyjnego miasta - nie spełniały wymogów nośności, przejazd przez nie był ograniczony do pojazdów poniżej 20 ton przy zmniejszonej prędkości.

d4kq21q

Inwestycja rozpoczęła się w kwietniu 2006 r. Kosztowała ok. 83 mln zł. Miasto pozyskało na nią dofinansowanie z Sektorowego Programu Operacyjnego "Transport" w wysokości 44,2 mln zł. Prace wykonywało Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych przejęte przez firmę Bilfinger Berger Polska.

W trakcie prac powstały dwa trzyprzęsłowe mosty o długości 206 m (most nad Odrą) i 227,5m (most nad Regalicą) oraz wiadukty dojazdowe do mostów.

Obiekty mają nośność kl. "A", co oznacza, że mogą po nich jeździć pojazdy o masie do 50 ton. Wzdłuż mostów powstały chodniki. Przeprawy są oświetlone, zabezpieczone stalowymi barierami, zaopatrzone w sygnalizację nawigacyjną.

Przeprawa nad Odrą nosi nazwę "Pomorzan" a nad Regalicą - "Gryfitów". Nazwy zostały zaproponowane przez mieszkańców w konkursie zorganizowanym przez Urząd Miasta i lokalne media.

Powstanie nowych przepraw było pierwszym etapem przebudowy ulicy. Miasto planuje kolejne etapy przedsięwzięcia. Ul. Autostrada Poznańska ma być połączona z autostradą A6. W tym celu potrzebna jest budowa węzła przy ul. Morowej. To ma być kolejna część inwestycji. W następnym etapie wyburzone będą stare mosty i na ich miejsce wybudowane nowe przeprawy oraz nowa nitka jezdni.

d4kq21q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4kq21q
Więcej tematów