Powrót Syreny
Pośród wielu prototypów opartych na konstrukcji Syreny zwraca uwagę piękna Syrena Sport z nadwoziem zaprojektowanym przez inż. Cezarego Nawrota. Atrakcyjne czerwone nadwozie prototypu wykonano z laminatu, a samochód po raz pierwszy zaprezentowano 1 maja 1960 roku. Tak atrakcyjnej linii nie powstydziłoby się z pewnością żadne ówczesne renomowane włoskie biuro stylistyczne jak choćby Touring, Ghia czy Pininfarina. Auto przypomina dzieła stylistyczne zaprojektowane przez włoskich mistrzów jak Ferrari 250 GT Spider, Triumpha Spitfire czy ALFA Romeo Spider Detto. Doszukiwać się można także podobieństw do Mercedesa 300 SL Roadster, Forda Thunderbirda I serii – przód, Studebekera Champion Starlinera oraz w linii bocznej do Jaguara E - Type z założonym dachem. Podobieństwo do tak renomowanych aut dowodzi, iż Syrena Sport była autem o znakomitej nowoczesnej stylistyce, który mógł odnieść wielki sukces. Z wyglądu Syrena Sport to klasyczny roadster, lecz niestety tylko z wyglądu. Prototyp posiadał napęd kół przednich
co zaprzecza idei aut typu roadster, no i nie posiadał składanego dachu. Może, gdyby powstały kolejne wersje rozwojowe, doczekalibyśmy się rasowego, całkowicie polskiego roadstera? Niestety żaden kolejny prototyp nie powstał a jedyny egzemplarz sportowej Syreny, po głośnej prezentacji schowano do magazynów aby w latach 70. całkowicie go zniszczyć!