Światła w SUV-ach. IIHS sprawdziło modele średniej wielkości
Duży nie zawsze może więcej
Amerykańscy eksperci z rządowej agencji Insurance Institute for Highway Safety nie ograniczyli się do sprawdzenia oświetlenia w warsztacie diagnostycznym. Testy przeprowadzane były nocą na zaaranżowanym torze najeżonym czujnikami światła. Sprawdzano nie tylko to, jak daleko świecą reflektory, ale też kształt emitowanego snopa. Im lepiej wyprofilowane jest światło, tym skuteczniej doświetlona jest prawa część drogi, a jednocześnie tym mniejszy jest efekt oślepiania kierowców jadących z naprzeciwka. To ostatnie okazało się piętą achillesową SUV-ów.
Spośród przebadanych modeli tylko dwa zyskały najwyższą ocenę IIHS w czterostopniowej skali. Samochody zostały podzielone na grupę modeli popularnych i modeli premium. W naszym materiale umieszczamy tylko te spośród zbadanych przez IIHS modeli, które są dostępne w Europie.
SUV-y popularne: ocena 1 punkt na 4
Ford Edge (światła halogenowe projektorowe)
Hyundai Santa Fe (światła halogenowe)
Jeep Wrangler (LED)
Kia Sorento (światła halogenowe projektorowe)