Pokoleniowa zmiana
W latach 90. Baleno wystÄpowaĆo w klasie kompaktowej. Nowa generacja, ktĂłra powrĂłciĆa na rynek po latach i wpisuje siÄ w nowy plan dziaĆania japoĆskiej marki, plasuje siÄ nieco powyĆŒej miejskiego Swifta. Suzuki chce w najbliĆŒszych latach stworzyÄ silnÄ liniÄ modelowÄ opartÄ na klasycznych autach segmentu B i C oraz na crossoverach podobnej wielkoĆci. Czasy Grand Vitary minÄĆy chyba bezpowrotnie. Teraz kolej na downsizing i sporÄ przestrzeĆ w niewielkim opakowaniu.
Baleno jest nieco wiÄksze od Swifta, ale wymiarami mocno zbliĆŒone do gĆĂłwnego konkurenta â Skody Fabii. Nadwozie japoĆskiego auta mierzy 399,5 centymetra dĆugoĆci, 174,5 szerokoĆci oraz 146 wysokoĆci. Zwarta, dwubryĆowa karoseria wyglÄ da lekko i wprowadza Suzuki w nowÄ epokÄ stylizacyjnÄ . Odcina siÄ delikatnie od pozostaĆych modeli i podÄ ĆŒa wĆasnym stylem, choÄ nie do koĆca. Wzorce z innych koncernĂłw widaÄ zwĆaszcza z przodu, gdzie caĆy pas wyraĆșnie przypomina wycofywanÄ z rynku LanciÄ DeltÄ. Oby podobny los nie spotkaĆ azjatyckiego mieszczucha. Niemniej, samochĂłd moĆŒna polubiÄ za Ćadnie uformowane diody do jazdy dziennej, kilka dyskretnych przetĆoczeĆ bocznych oraz zadarty tyĆ skrywajÄ cy bagaĆŒnik o regularnych ksztaĆtach. Na liĆcie opcji znajdziemy ksenonowe ĆwiatĆa, aluminiowe obrÄcze o Ćrednicy 15 i 16 cali oraz przyciemnione szyby boczne.