Mitsubishi Outlander II
Rosnąca popularność segmentu SUV skłania producentów do ciągłego rozwijania oferty. Jedną z najbogatszych gam modelowych mają japońscy producenci, a wśród nich Mitsubishi. Obok osławionego Pajero, w ofercie marki z trzema diamentami w logo znajdziemy również Outlandera – bezpośredniego rywala Hondy CR-V. Po sukcesie pierwszej generacji, wykorzystującej układ przeniesienia siły napędowej z Lancera EVO, pojawiła się druga, globalna odsłona. Outlander II produkowany był od 2006 do 2013 roku w japońskiej fabryce. Jak przystało na producenta z Kraju Kwitnącej Wiśni, wnętrze zostało perfekcyjnie spasowane z twardych, lecz trwałych tworzyw. Przestrzeń dla pasażerów pozwala na wygodną podróż czterem dorosłym. Początkowo pod maskę Outlandera II trafiał nieudany diesel Volkswagena 2,0 TDI o mocy 140 KM. Później zastąpiono go silnikiem 2,2 DI-D generującym 156 KM. Mniej kosztowną w serwisowaniu alternatywę stanowią wolnossące motory benzynowe: 2,0, 2,4, i 3,0 o mocach 147, 170 i 220 KM.
Piotr Mokwiński/ll