Land Rover Freelander
Dla kierowców zaznajomionych z motoryzacyjną tematyką, marka Land Rover przywołuje niemal takie same terenowe skojarzenia, jak amerykański Jeep. Brytyjski koncern, słynący z samochodów stworzonych do jazdy w trudnym terenie, w połowie lat 90. uruchomił produkcję uterenowionego auta dla wszystkich (od 1996 do 2006). Najmniejszy model - Freelander - oferowany był w dwóch odmianach nadwoziowych. Pięciodrzwiowej, spełniającej się w roli pojazdu rodzinnego, a także trzydrzwiowej, z częściowo plastikowym, zdejmowanym dachem. Wnętrze po latach nie zachwyca precyzją wykonania, ani bogatym wyposażeniem. Zabezpieczenie antykorozyjne także nie jest mocną stroną Freelandera I generacji. Piętą achillesową angielskiego SUV-a stał się skomplikowany układ przeniesienia siły napędowej na cztery koła. Benzynowe silniki 1,8 i 2,5 V6 pochodziły z Rovera, zaś diesel 2,0 TD z BMW. Egzemplarze z końca produkcji zdaniem mechaników uchodzą za mniej problematyczne, a przede wszystkim bardziej dopracowane.