Land Rover Freelander
Przeczesując rynek wtórny w poszukiwaniu rozsądnego w zakupie i kosztach utrzymania SUV-a, prędzej czy później natrafimy na najmniejszy model Land Rovera. Kompaktowy Freelander pierwszej generacji zadebiutował w 1996 roku, by ostatecznie ustąpić miejsca następcy po dziesięciu latach produkcji. Brytyjskie auto dostępne było w dwóch wersjach nadwoziowych. Funkcjonalnej - pięciodrzwiowej, oraz trzydrzwiowej ze zdejmowaną częścią dachu.
Wnętrze Freelandera spasowano niezbyt starannie, plastiki potrafią trzeszczeć na nierównościach, zaś elektroniczne dodatki żyć własnym życiem. Z drugiej strony, nie sposób odmówić mu charakteru i renomy. Do napędu wyspiarskiej konstrukcji oddelegowano silnik wysokoprężny pochodzący z magazynów ówczesnego właściciela marki - BMW. W opozycji do kosztownego w serwisowaniu dwulitrowego diesla Bawarczyków, są dwie jednostki benzynowe Rovera. Bazowy 1,8 generuje 117 KM, zaś 2,5 V6 - 177 KM.