Supernowości na 2016. Drogo i ekskluzywnie
Honda NSX
Rozpoczynający się właśnie rok będzie też obfitował w nowości dla wybranych, które zapierają dech w piersiach wszystkich. Nie są to samochody dostępne, ale każdy fan motoryzacji (i nie tylko) przyzna, że mają w sobie to coś. Dzięki nim kochamy świat czterech kółek. Supersamochodów w 2016 będzie na pewno więcej, tymczasem przyjrzyjmy się tym, o których już wiadomo, że trafią na rynek.
Rok 2016 będzie obfitował w nowości dla wybranych, które zapierają dech w piersiach wszystkich. Nie są to samochody dostępne, ale każdy fan motoryzacji (i nie tylko) przyzna, że mają w sobie to coś. Dzięki nim kochamy świat czterech kółek. Supersamochodów w 2016 będzie na pewno więcej, tymczasem przyjrzyjmy się tym, o których już wiadomo, że trafią na rynek.
Japoński rywal Ferrari
Nowa wersja legendy sprzed 25 lat ma motor spalinowy i aż 3 elektryczne.
Pod maską pracuje nowy, umieszczony centralnie i podwójnie doładowany silnik V6 DOHC z układem cylindrów rozwartym pod kątem 75 st. Współpracuje on z 9-biegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną DCT. Motor wyposażono w zwarty, sportowy układ rozrządu oraz układ smarowania z suchą miską olejową, co pomogło obniżyć środek ciężkości.
Silnik elektryczny napędu bezpośredniego, umieszczony z tyłu pomiędzy jednostką benzynową i skrzynią biegów, zapewnia wsparcie podczas przyspieszania, hamowania i zmiany biegów. Przednie koła NSX-a są napędzane przez dwa niezależne silniki elektryczne o wysokiej mocy. Ich funkcją jest również dynamiczne sterowanie momentem obrotowym. W rezultacie auto rusza ze startu zatrzymanego przy "zerowym opóźnieniu".
Konstruktorzy mocno pracowali nad aerodynamiką, zarówno pod kątem uzyskania odpowiedniej siły docisku, jak i wydajnego chłodzenia. NSX został poddany zakrojonym na szeroką skalę testom w tunelu aerodynamicznym. Dzięki nim zmodyfikowano zastosowane w prototypie wloty powietrza na masce, nadkolach i z boku oraz tylny spojler.
NSX ma 4 470 cm długości (o 80 mm więcej niż prototyp), 1 940 mm szerokości (+25 mm), 1 215 mm wysokości (+15 mm), natomiast rozstaw osi to 2 630 mm (+20 mm). Bez zmian pozostał rozstaw kół, jednak kabina została nieznacznie przesunięta do przodu.
MAK