Trwa ładowanie...
15-09-2011 08:15

Subaru XV: taki trafi do salonów

Subaru XV: taki trafi do salonówŹródło: United Pictures
d1n48ni
d1n48ni

*Impreza to już niemalże ikona motoryzacji ze sportowym pazurem. Chyba z myślą o miłośnikach tego modelu, którzy, na przykład, ze względu na posiadanie rodziny potrzebują czegoś innego powstał model XV – crossover, który czerpie ze sprawdzonej tradycji napędu na cztery koła firmy Subaru. *

(fot. United Pictures)
Źródło: (fot. United Pictures)

Crossover to klasa niewielkich samochodów z nieco podwyższonym zawieszeniem. Nowym graczem - i to nie bez szans – jest w niej Subaru XV. Samochód, który z wyglądu przywodzi na myśl Imprezę, nie nadaje się jednak do bicia rekordów na zakrętach. Prześwit samochodu wskazuje jednak na to, że można nim z czystym sumieniem zjechać z asfaltu lub poradzić sobie ze świeżym śniegiem o ile jego warstwa nie przekracza pewnych granic.

Samochód, którego rywalem będzie Nissan Quashqai, co prawda został już zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Szanghaju, ale tym razem mamy do czynienia z wersją produkcyjną przeznaczoną na europejskie rynki. Auto o długości blisko 4,5 m, szerokości prawie 1,8 m i wysokości 1,6 m na Starym Kontynencie pojawi się z liczącą trzy jednostki gamą silników – wszystkie w układzie bokser. Nabywcy będą mogli wybrać pomiędzy benzynowymi silnikami o pojemności 1.6 lub 2.0 l, a dieslowską doładowaną jednostką 2.0 l.

d1n48ni

Najmniejszy z silników rozwija moc 114 KM i moment obrotowy 150 Nm, a wyposażone w niego Subaru XV osiąga „setkę” w 13,1 s i maksymalną prędkość 179 km/h. Nie przynoszące chluby osiągi ma wynagrodzić niskie spalanie - średnio 6,5 l/100 km. Większy, dwulitrowy „benzyniak” oferuje 150 KM mocy i moment obrotowy wynoszący 196 Nm. XV z tą jednostką otrzyma sześciobiegową przekładnię manualną lub opcjonalną CVT i będzie rozpędzał się do 100 km/h w 10,2 s. Będzie nim można też nieco szybciej pojechać – do 187 km/h, a spalanie ma być niewiele większe, średnio 6,9 l/100 km.

(fot. United Pictures)
Źródło: (fot. United Pictures)

Dla tych, którzy wolą płacić mniej przy dystrybutorach, przygotowano wersję z silnikiem Diesla. Dostarczana przez tę jednostkę moc 147 KM i moment obrotowy 350 Nm mają zapewnić rozpędzenie się do 100 km/h w 9,3 s i maksymalną prędkość 198 km/h. Spalanie Subaru XV w tej wersji ma się natomiast ograniczyć do 5,6 l/100 km w cyklu mieszanym.

Jeśli ceny Subaru XV nie będą zbyt wysokie, wspomniany wcześniej Nissan Quashqai i Mitsubishi ASX zyskają mocnego konkurenta.

tb/

d1n48ni
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n48ni
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj