Warto zjechać z szosy
Subaru XV to samochód dobry do miasta, który sprawdza się na krętych, asfaltowych i szutrowych drogach, ale też w cięższym terenie i złych warunkach atmosferycznych. Zastosowanie silników typu boxer sprawiło, że środek ciężkości znajduje się nisko. Dzięki temu nadwozie nie wykazuje nadmiernej skłonności do przechyłów. W połączeniu z atrakcyjnym wyglądem na zewnątrz, przestronnym wnętrzem i rozsądnym zużyciem paliwa sprawia, że XV jest atrakcyjną, choć niszową propozycją. Wybierając silnik, pomimo małej mocy i relatywnie słabych osiągów, warto zwrócić uwagę na najmniejszą, stosunkowo oszczędną jednostkę benzynową oraz mocnego, 2-litrowego diesla, zapewniającego dobrą dynamikę. Na liście wad umieszczamy stylistykę i jakość wykończenia wnętrza oraz niewielki bagażnik. Jak ognia radzimy unikać wyboru wersji z bezstopniową skrzynią CVT.