Segment A i B
Aby dowiedzieć się, którym samochodom można zawierzyć, warto przejrzeć ranking DEKR-y. Przed kilkoma laty Niemcy rozszerzyli swoje zestawienie o nową kategorię, obejmującą wiekowe maszyny. Na kolejnych slajdach prezentujemy modele, które w tegorocznej edycji w swoich segmentach wypadły najlepiej. Za kryterium przyjmujemy jak najmniejszą liczbę poważnych niedomagań stwierdzonych podczas badań technicznych przez specjalistów DEKR-y w egzemplarzach o przebiegu od 100 do 150 tys. km.
Toyota Starlet - 24,9 proc.
Audi A2 - 27,4 proc.
Mini One/Cooper - 32,7 proc.
Daihatsu Cuore - 32,8 proc.
Volkswagen Lupo - 34,2 proc.
Chevrolet Matiz (II gen.) - 34,8 proc.
Opel Corsa C - 36,4 proc.
Kia Rio (I gen.)/Mercedes Klasy A (I gen.) - 36,7 proc.
Peugeot 206/Seat Arosa - 37 proc.
Volkswagen Polo (6N) - 38 proc.
Najgorszy wynik w stawce osiągnął Fiat Punto I generacji - 49,2 proc.