Renault Clio
Kolejnym francuskim akcentem w segmencie B, który bezapelacyjnie zasługuje na oględziny a jednocześnie mieści się w kwocie dwóch tysięcy złotych jest poczciwe Renault Clio pierwszej generacji. Następca popularnej piątki trafił do sprzedaży w 1990 roku, by ustąpić kolejnej odsłonie modelu w 1998 roku.
Także Clio dostępne było jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, oferowany w ogromnej liczbie wersji wyposażeniowych i silnikowych. Niestety, inżynierowie z Renault wyraźnie gorzej niż konkurencja z PSA zadbali o ochronę antykorozyjną, pierwsze poddają się nadkola i progi. Wnętrze francuskiego mieszczucha odznacza się przestronnością i funkcjonalnością wspartą niebanalnym wyglądem. Przewiezienie czterech dorosłych osób (nie tylko w obrębie miasta) nie jest większym wyzwaniem. W przypadku Clio I najciekawiej prezentują się benzynowe silniki 1,2, 1,4 i 1,8 l zapewniające odpowiednio 60, 75-80 i 90 KM.
Piotr Mokwiński
ll/sj, moto.wp.pl