Opel Astra F
Szukając najciekawszego samochodu za dwa tysiące złotych, charakteryzującego się nie tylko niskimi kosztami utrzymania i użytkowania, możemy w pierwszej kolejności przyjrzeć się leciwym kompaktom. Niewątpliwie prawie najpopularniejszą, tanią przedstawicielką segmentu C jest Opel Astra F, produkowana od 1991 do 2000 roku. Dostępna w pięciu wersjach nadwoziowych Astra (trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, sedan, kombi i karbiolet), ma jedną poważną wadę typową dla wszystkich Opli z lat 90. Jeśli znajdziemy egzemplarz nieskorodowany, nie możemy narzekać na nic innego.
Mechanikę z odrobiną zdolności i wolnego czasu, albo z pomocą zaprzyjaźnionego serwisanta doprowadzimy tanio do należytej kondycji. Przestronna kabina w najstarszych odmianach nie oferuje zbyt wiele dodatków wyposażeniowych. Z palety silnikowej nie warto zwracać uwagi na wysokoprężne wersje, ich wyeksploatowanie przyniesie tylko większe wydatki. Najlepszym wyborem są silniki benzynowe 1,4; 1,6 i 1,8 generujące 60-90 KM.