| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12272/gts_front1-550.jpeg',550,380) ) |
| --- | Jeszcze do niedawna sportowe maszyny kojarzyły się z monstrualnymi silnikami, które po dodaniu gazu wywoływały wir w baku... Świat idzie naprzód, technika staje się coraz bardziej doskonała, a pod maski sportowych maszyn zaczynają powoli trafiać... napędy hybrydowe!
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12272/gts_front4-550.jpeg',550,366) ) |
| --- | Brytyjski Connaught postanowił po 40 latach powrócić na szosy oraz tory wyścigowe. W zasmyśle producenta model Type-D ma być szybki, ekonomiczny i zdolny do przewiezienia pasażerów w komfortowych warunkach.
Jednym z głównych założeń przyświecających tworzeniu Connaughta Type-D było zastosowanie możliwie wielu rozwiązań przyjaznych środowisku. 90% elementów nadwozia zostało wykonanych z tworzyw uzyskanych w wyniku recyclingu. Aluminiowa karoseria oraz lekki szkielet nadwozia zapewnia wyjątkową sztywność, dzięki czemu samochód idealnie zachowuje się podczas ostrej jazdy. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12272/gts_front5-550.jpeg',550,366) ) |
| --- | W katalogu wyposażenia dodatkowego znajduje się dach z przejrzystych paneli, które optycznie powiększają kabinę pasażerką. Ta ostatnia bez problemów pomieści dwóch dorosłych pasażerów oraz dwójkę dzieci. Nie zabraknie też miejsca na podręczny bagaż. Podróże umili dobre nagłośnienie oraz automatyczna klimatyzacja.
Wnętrze zostało wykończone w typowo angielskim stylu. Kubełkowe fotele obszyto pachnącą skórą, która doskonale komponuje się ze wstawkami z zielonego materiału. Na desce rozdzielczej i kierownicy nie zabrakło też chromu. Jak przystało na sportowy bolid, silnik uruchamia się przyciskiem rozrusznika.
Pod aluminiową maskę trafił 10-cylindrowy silnik o pojemności zaledwie 2,1 litra! Klienci będą mogli wybierać między wersją ze sprężarką mechaniczną, która podniesie moc do 300 KM. Moment obrotowy sięga 370 Nm, a skrzynia biegów o krótkich przełożeniach i blokada tylnego mostu umożliwiają prawdziwie rakietowe starty spod świateł. Dość powiedzieć, że sprint do „setki” trwa mniej niż 5 sekund, a maksymalnie można popędzić 275 km/h. Wersja hybrydowa będzie rozwijać mniejszą moc, ale przyśpieszenie do 100 km/h na poziomie 7 sekund oraz 228 km/h nie przyniosą ujmy. A to wszystko przy średnim spalaniu na poziomie 6,7l/100km! Tradycyjna wersja potrzebuje dwukrotnie większych ilości paliwa.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12272/gts_front-550.jpeg',550,364) ) |
| --- | Dla optymalnego rozkładu masy silnik został umieszczony możliwie daleko za przednią osią. W połączeniu ze wzdłużnie montowaną skrzynią biegów, tylnym napędem oraz bezpośrednim układem kierowniczym zapewnia to wyjątkową precyzję pokonywania zakrętów.
W skrajnej sytuacji z odsieczą przychodzą potężne hamulce AP Racing. Komputerowe symulacje pozwalają oczekiwać, że w testach Euro NCAP brytyjski bolid uzyska maksymalną notę pięciu gwiazdek.
Budowa walijskiego zakładu pochłonęła 12 milionów funtów. Docelowo 200 pracowników ma przygotowywać 1000 sztuk auta rocznie. Wstępne prognozy sugerują, że podstawowe wersje Connaughta będą wycenione na 60 000 euro.