Honda Civic VII Type R
Przeczesując rynek wtórny nie możemy zapomnieć o kultowej konstrukcji Japończyków. Honda Civic od lat przyciąga klientów dopracowaną konstrukcją, niską awaryjnością i charakterystyką jednostek napędowych. Założony budżet 20 tysięcy złotych wystarczy na siódmą generację japońskiego kompaktu produkowanego od 2000 do 2006 roku. Nas interesuje topowy Type R napędzany wolnossącym silnikiem 2.0. Wydobyto z niego 200 KM bez stosowania jakiegokolwiek doładowania. Sekret inżynierów Hondy tkwi w zmiennych fazach rozrządu. Po przekroczeniu pewnego pułapu obrotów, gwałtownie zmienia się charakter silnika. Ze statecznego środka lokomocji, Civic przeobraża się w iście sportową zabawkę dającą mnóstwo frajdy z każdego pokonanego kilometra. Mimo dużej mocy i fenomenalnych osiągów, Type R zaskakuje trwałością. Użytkownicy muszą jedynie przyzwyczaić się do sporego zużycia oleju napędowego, co jest typowe dla tej konstrukcji.
Piotr Mokwiński, Wirtualna Polska