Alfa Romeo 147 GTA
Pracujący przez kilka ostatnich lat dla koncernu VAG, Walter de Silva, zaprojektował także kilka urodziwych konstrukcji produkowanych przez włoskie marki. Jedną z nich była Alfa Romeo 147 produkowana w latach 2000-2010 jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback. Włoski kompakt zbudowano na skróconej platformie modelu 156, dzięki czemu 147 dzieli z nim wiele elementów chociażby układu jezdnego. Niestety, 147 nie jest wzorem bezawaryjności i trwałości. Obok kapryśnych silników benzynowych i elektroniki, musimy wymienić niezbyt trwałe, lecz sportowo zestrojone zawieszenie. Wszystkie typowe bolączki modelu przestają mieć znaczenie, gdy zajmiemy miejsce za kierownicą Alfy 147 GTA. Żaden inny europejski producent nie zdecydował się na stworzenie takiej konstrukcji. Pod maskę kompaktowego auta trafił wolnossący silnik 3.2 V6 generujący 250 KM trafiające tylko na przednie koła. Jednostka jest paliwożerna, lecz bardzo trwała. Obecnie 147 GTA uważana jest za model dla koneserów i prawdziwych miłośników włoskiej marki.
Wartość małej Alfy powoli rośnie.