Subaru Impreza WRX
Prawdziwą legendą wśród aut segmentu C jest Subaru Impreza.
Na pierwszy rzut oka ten japoński pojazd nie wyróżnia się niczym specjalnym. Słabsze odmiany odstraszają tandetnymi plastikami i niskim poziomem wyposażenia wnętrza. Przestaje to jednak mieć znaczenie w przypadku mocniejszych, turbodoładowanych wariantów Imprezy. Druga generacja japońskiej legendy wprowadzona została do produkcji w roku 2000, a wraz z bazowymi wersjami zadebiutował także WRX wyposażony w turbodoładowany silnik benzynowy.
Klienci mieli do wyboru czterodrzwiowego sedana z potężnym spoilerem oraz niezbyt praktyczne kombi. Znakiem rozpoznawczym każdej z nich są drzwi pozbawione ramek szyb. W przypadku Imprezy największe znaczenie ma jednak stały napęd na cztery koła, a także silnik 2,0 Turbo boxer. W zależności od rocznika i wersji generował 218, 225 i 265 KM - zużywał przy tym sporo paliwa. 225-konna odmiana przyspiesza do setki w 5,9 sekundy, osiągając maksymalnie 232 km/h.