Opel Astra III OPC
Na rynku wtórnym nie mniej ciekawie prezentuje się kolejna niemicka propozycja dla amatorów szybkiej jazdy.
Odwiecznym rywalem VW Golfa jest Opel Astra. Trzecia generacja kompaktu Opla zadebiutowała w 2003, w krótkim czasie do salonów trafiły także topowe warianty. Kierowcy szukający najmocniejszych odmian skazani są na trzy i pięciodrzwiowego hatchbacka. Każdy z nich zapewnia wystarczającą funkcjonalność kabiny dla czterech osób. Nie możemy także narzekać na brak sportowych akcentów w postaci kubełkowych foteli (w odmianie OPC), kierownicy oraz pedałów.
W przypadku Astry III możemy liczyć tylko na sprawdzone, manualne sześciobiegowe przekładnie. Działają niezwykle precyzyjnie, również w czasie agresywnej jazdy. Opel postawił na czterocylindrowy silnik 2,0 Turbo, który generuje 200 lub 240 KM w szalonej odmianie OPC, wyróżniającej się masywnymi zderzakami oraz obniżonym i utwardzonym zawieszeniem (6,4 s do setki i 244 km/h prędkości maksymalnej).