Opracowana przez europejskich specjalistów sportowa wersja modelu Toyota Auris stanowić ma konkurencję dla VW Golfa GTI. W przyszłym roku sprzedaż kompaktowego modelu japońskiej marki wynieść ma ponad 300 tys. egzemplarzy (razem z Corollą sedan).
Pod koniec listopada Toyota zaprezentowała koncepcyjny model Auris Sport Study, którego zmodyfikowany silnik wysokoprężny 2.2 D-CAT dzięki systemowi „Power On Demand” jest w stanie rozwinąć moc do 200 KM (zamiast 177 KM). Dzięki temu rozwiązaniu w ruchu miejskim auto zapewnia nieco niższe zużycie paliwa, natomiast podczas jazdy na autostradzie przydaje się bardzo przy wyprzedzaniu wolniej poruszających się pojazdów.
Inne ciekawe elementy wyróżniające projekt Auris Sport Study to m.in. usztywnione zawieszenie obniżone o 30 mm, specjalny pakiet stylizacyjny, a także 18-calowe felgi aluminiowe. Przedstawiciele Toyoty podkreślają, że jest to tylko i wyłącznie model koncepcyjny, który nie trafi do produkcji, jednak znawcy branży motoryzacyjnej spodziewają się, że auto oparte na tym ciekawym pomyśle pojawi się w salonach dealerskich w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
W momencie premiery rynkowej Aurisa (marzec 2007) Toyota szacowała tegoroczny wolumen sprzedaży na poziomie około 150 tys. sztuk. Niedawno prognoza została zwiększona o 10 tys. egzemplarzy. Plany na przyszły rok, dzięki osiągnięciu pełnych mocy produkcyjnych, to około 200 tys. aut.
W przyszłym roku Toyota spodziewa się sprzedać łącznie ponad 300 tys. sztuk Aurisa oraz Corolli sedan.
Jak podkreślają przedstawiciele japońskiego koncernu, średnia cena transakcyjna dla Aurisa jest o 14% wyższa niż w przypadku modelu Corolla hatchback poprzedniej generacji. To może potwierdzać słuszność decyzji o zmianie nazwy japońskiego kompaktu, który jest pozycjonowany nieco wyżej niż poprzednik.
Źródła: IBRM Samar, Toyota