Wytwarzany od kilku tygodni na warszawskim Żeraniu Chevrolet Aveo to z pewnością jeden z najtańszych sposobów komfortowego podróżowania nawet dla pięciu osób z bagażem. Dodatkowa przestrzeń z tyłu odróżnia ten model od wersji hatchback 3d oraz 5d.
Grupa docelowa tego nowego modelu jest również inna - to przede wszystkim rodziny z dziećmi i z jednym samochodem. Z kolei wersja hatchback jest często wykorzystywana jako drugi samochód w gospodarstwie lub jako pierwszy samochód dla młodych ludzi opuszczających rodzinny dom.
Chevrolet dostrzega szczególnie zachęcające perspektywy dla czterodrzwiowej wersji Aveo w krajach, w których rynek motoryzacyjny dopiero się rozwija i gdzie wiele rodzin musi ciężko pracować, aby pozwolić sobie nawet na jeden samochód. Na bardziej rozwiniętych rynkach praktyczne zalety posiadania oddzielnego bagażnika docenią kupujący o bardziej pragmatycznym spojrzeniu na życie. Taki rodzaj klienta jest charakterystyczny na przykład dla rynku hiszpańskiego, gdzie tradycyjny kształt sedana zawsze odgrywał kluczową rolę w segmencie samochodów małych.
Aveo nie będzie tu wyjątkiem. Eksperci Chevroleta ds. marketingu oczekują, że Rosja, Ukraina, Turcja i kraje Europy Środkowo-Wschodniej będą największymi rynkami zbytu dla tego produktu.
Według najnowszych danych dotyczących rynku europejskiego, w ciągu ośmiu miesięcy bieżącego roku na zakup Chevroleta Aveo/Kalos zdecydowało się na Starym Kontynencie łącznie 38 619 klientów (2006: 43 109), z czego 4 030 w samym tylko sierpniu (2006: 4 270).
Chevrolet Aveo potwierdza opinię, że jest to „mały sedan oferujący użytkownikowi szeroki pakiet dostępnego wyposażenia”. W zależności od kraju i poziomu wyposażenia Aveo oferuje następujące funkcje, standardowo lub w opcji:
- automatyczna skrzynia biegów,
- komputer pokładowy,
- elektryczne okna,
- elektrycznie regulowane i składane lusterka zewnętrzne,
- dzielone oparcie tylnej kanapy,
- klimatyzacja automatyczna,
- podłokietnik kierowcy,
- otwieranie bez kluczyka,
- elektryczne zamki drzwi.
„Nowe Aveo doskonale pasuje do naszej filozofii produkcji - wyjaśnia Wayne Brannon, Dyrektor Generalny Chevrolet Europe. „Dzięki przejrzystemu i stylowemu designowi oraz ogromnej ilości miejsca, nowe Aveo to samochód odpowiadający potrzebom młodych rodzin”.