Spadek sprzedaży Skody
W lutym 2013 r. Skoda sprzedała 67 100 samochodów, co oznacza spadek o 6,9 proc. względem analogicznego miesiąca 2012 r. Odmienić ten stan rzeczy ma ofensywa modelowa.
Od początku roku marka dostarczyła 136 600 aut. Jej władze spadek tłumaczą niekorzystną sytuacją gospodarczą oraz skupieniu się na produkcji nowej Skody Octavia. - Auto zaczyna pojawiać się już w europejskich salonach sprzedaży. Jesteśmy przekonani, że będziemy kontynuować ofensywę modelową, a nasza sytuacja będzie się stale poprawiać - powiedział prezes Skody, Winfreid Vahland.
W Europie Zachodniej sprzedano w lutym 27 700 pojazdów (o 2 200 mniej niż rok temu). Więcej nabywców zdecydowało się na zakup Skody w Niemczech (9 900 sztuk, wzrost o 0,2 proc.), Wielkiej Brytanii (9 proc.), Szwecji (10,1 proc.) oraz Danii (79,8 proc.). W Europie Wschodniej popyt zmniejszył się o 200 aut (do 8 700 sztuk). Na rynku rosyjskim zanotowano nieznaczny wzrost (0,2 proc., do 6 300 sztuk). Tendencja spadkowa miała miejsce również w środkowo - wschodniej części Starego Kontynentu (o 1 500 aut mniej), gdzie sprzedano 9 500 pojazdów.
O 500 aut mniej niż przed rokiem dostarczono na rodzimy, czeski rynek (4 300 sztuk). W Polsce natomiast sprzedano 2 682 samochody, co przekłada się na 11,18-proc. udział w rynku. O 3,2 proc. więcej aut trafiło do chińskich klientów (17 700 egzemplarzy).
Najpopularniejszym modelem Skody pozostała Octavia (27 000 sztuk, spadek o 19,1 proc.). Tuż za nią plasują się Fabia (15 500, spadek o 21,6 proc.) i Superb (8 800, wzrost o 17,9 proc.). Na dalszych pozycjach znajdują się Yeti (5 700, spadek o 8,4 proc.), Rapid (4 100, wzrost o 103,9 proc.), Citigo (3 700, nowy model) oraz Roomster (2 400, spadek o 18,3 proc.).
Źródło: Skoda
ll/moto.wp.pl