Trwa ładowanie...
Moto Target
19-12-2011 16:11

Smart walczy o amerykańskiego klienta

Smart walczy o amerykańskiego klientaŹródło: zdjęcie producenta
d2joget
d2joget

Smart ma za sobą kiepski rok w USA. Dlatego Mercedes wprowadza nową strategię, która ma umocnić markę na rynku i podnieść słupki sprzedaży.

Może to stereotyp, ale Amerykanie nie lubią małych samochodów. Fiat, który swój powrót do USA zaczął od modelu 500, doznał porażki. Smart jak się okazuje wcale nie ma łatwiejszego życia. W tym roku marka sprzedała ok. 4 tys. egzemplarzy. Mało, ale to nie przeraża Mercedesa, który nie chce oddać amerykańskiego rynku bez walki.

Koncern zajmie się Smartem osobiście, a nie jak było do tej pory poprzez pośrednika - firmę Penske. Kierownictwo Mercedesa doszło do wniosku, że firma ta nie posiada odpowiednich środków m.in. na promocję. Ponoć od 3 lat Smart nie jest reklamowany w amerykańskiej telewizji. W rezultacie wielu mieszkańców USA nie zna rozwiązań, które oferuje niemiecki "maluch". Mercedes przyznaje, że rozpoznawalność marki jest znikoma. Koncern chce wpisać się nową kampanią marketingową w aktualne realia. Kryzys wymusza na klientach oszczędność, a Smart oferuje niskie spalanie.

Kolejnym pomysłem na Smarta jest zmiana organizacji sieci dilerskiej. Rozwiązano umowy ze wszystkimi przedstawicielami, którzy oferowali Smarta, a jednocześnie nie byli dilerem Mercedesa. Aktualnie Smart oferowany jest w 50 punktach na terenie USA. Nowy system sprzedaży przewiduje również leasing dla modeli benzynowych i elektrycznych.

Pytanie, czy te działania wystarczą? Fiat zadbał o odpowiednią kampanię z międzynarodową gwiazdą, ale to na niewiele się zdało. Może Amerykanie naprawdę nie lubią małych samochodów?

(źródło: mototarget.pl)

d2joget
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2joget
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj