SMART Roadster
Lata produkcji | 2003 - 2005 |
Dostępne wersje nadwoziowe | coupe; kabriolet |
Silniki | 0.7 i (82KM) 0.7 i Brabus (101KM) 0.7 i (61KM) 1.4 i V6 (170KM) 1.4 i V6 BiTurbo (211KM) |
Skrzynie biegów | manualna |
Rozstaw osi (mm) | 2360 |
Długość (mm) | 3427 |
Szerokość (mm) | 1615 |
Wysokość (mm) | 1192-1207 |
Marka |
Smart Roadster, to samochód osobowy zaliczany do segmentu A, biorąc pod uwagę rozmiary auta, bądź segmentu H, biorąc pod uwagę iż jest to kabriolet. Zapowiedź tego modelu zaprezentowano w 2000 roku podczas targów w Paryżu konceptem Roadster Coupe. Model w wersji produkcyjnej zadebiutował w 2003 roku i bazował na powiększonej platformie podłogowej modelu Fortwo. Całkowita długość wynosi 3470mm, szerokość 1615mm przy rozstawie osi 2360mm. Model ten również charakteryzował się bardzo niską masą własną i waży w granicach od 790 do 915 kg, co powoduje, że pod maską mogły znaleźć się niewielkie jednostki napędowe o pojemności od 0.7 (61-101 KM) aż do topowego silnika 1.4 litra o mocy 170 KM. Podobnie jak model Fortwo, także Roadster i Roadster Coupe powstawał w odmianie zmodyfikowanej przez firmę Brabus. Dzięki temu moc jednostki napędowej 1.4 l wynosiła potężne 211 KM. Samochód występował jako Roadster Coupe oraz Roadster (kabriolet). Oba dysponowały dwoma miejscami i napędem na tylne koła. Choć była to konstrukcja dość niszowa, to z fabryki wyjechało ponad 43 tysiące egzemplarzy. Ostatni wyprodukowany znajduje się w Muzeum Mercedesa. W 2006 roku firma Smart sprzedała licencję na ten model brytyjskiej firmie Project Kimber.