Skoda umacnia swoją pozycję
We wrześniu Skoda zanotowała wzrost sprzedaży o 3,3 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Osiągnęła ona poziom 83 900 sztuk.
Od początku roku nabywców znalazło 717 200 egzemplarzy czeskiej marki. Biorąc pod uwagę ten okres udało się zanotować wzrost o 7,9 proc. względem 2011 r. Spadek sprzedaży zanotowano na ogarniętych kryzysem rynkach Europy Zachodniej. Więcej Skód sprzedano w Niemczech (wzrost o 9,2 proc.) oraz w Wielkiej Brytanii (1,1 proc.).
W Europie Wschodniej wzrost wyniósł 22,7 proc. (11 700 sztuk). Na rynek rosyjski dostarczono 8 800 aut, co daje 35,1 proc. wzrost. Rynki środkowoeuropejskie natomiast przyniosły spadek (9 300 sztuk wobec 10 400 aut w 2011 r.). Również mniej samochodów sprzedało się na rodzimym rynku czeskim (4 600 wobec 5 100 egzemplarzy rok temu).
Nieznaczny wzrost sprzedaży zanotowano w Polsce. We wrześniu na zakup Skody zdecydowało się 1 971 klientów, co oznacza 12,41 proc. udział w rynku. Marka pozostaje liderem rynku zarówno wśród klientów indywidualnych jak i flotowych.
Producent podnosi swoją sprzedaż na rynkach azjatyckich. We wrześniu 2012 roku Chiny odnotowały 6,6 proc., a Indie 18,3 proc. wzrost. Przez pierwsze 9 miesięcy 2012 roku, marka dostarczyła w Indiach 28 100 pojazdów.
Najpopularniejszym modelem pozostaje Octavia (35 800 sztuk, spadek o 2,1 proc.). Drugie miejsce należy do Fabii (18 900 sztuk, spadek o 22 proc.) zaś trzecie do Superba (10 700, wzrost o 4,2 proc.). Duży wzrost popularności zanotowała Skoda Yeti (8 400 sztuk, +29,9 proc.) zaś nieznaczny spadek przypadł Roomsterowi (3 500 sztuk, spadek o 1,1 proc.).
W Indiach sprzedano 1 500 sztuk Skody Rapid, zaś dostępny jedynie w Europie model Citigo znalazł 4 900 nabywców.
/ll