Trwa ładowanie...
d2c14i5
10-07-2002 13:53

SKODA OCTAVIA Laurin&Klement - grudzień 1999

d2c14i5
d2c14i5

SKODA OCTAVIA Laurin&Klement, grudzień 1999, MOTO - Miesięcznik Zmotoryzowanych, H. Jez.

Bardzo dobre przyjęcie, z jakim wśród polskich klientów spotkała się nowa Skoda Octavia skłoniło producenta do wprowadzenia na nasz rynek kolejnej wersji tego modelu. Nazwano go Laurin&Klement - od nazwisk właścicieli powstałego w 1895 roku warsztatu i sklepu rowerowego, który dał początek późniejszej firmie Skoda.

Skoda Octavia Laurin&Klement w odmianach limuzyna i kombi adresowana jest do klientów zainteresowanych samochodami bogato wyposażonymi oraz oferującymi ponadprzeciętny komfort podróżowania. Naszym zdaniem jest to również bardzo dobra propozycja dla osób chcących dysponować autem luksusowym lecz w "opakowaniu" nie prowokującym zawistników lub złodziei samochodowych.

Na zewnątrz wersję Laurin&Klement różnią od modelu podstawowego m.in. 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, zewnętrzne klamki drzwi wykonane w kolorze nadwozia oraz przednie reflektory zintegrowane ze światłami przeciwmgielnymi.

d2c14i5

Znacznie więcej zmian kryje wnętrze samochodu. Najbardziej rzuca się w oczy skórzana tapicerka siedzeń, drzwi, podłokietników i dźwigni hamulca ręcznego o jasnej barwie określonej jako "złoty-onyx". Koło kierownicy pokryte jest czarną skórą udanie harmonizującą z górną częścią deski rozdzielczej, wykonaną również w kolorze czarnym. Wykładzina podłogi i dachu mają barwę beżowej skóry.

Całość wnętrza uzupełniają elementy drewniane i chromowane. Drewnianą okleiną pokryta jest środkowa konsola i fragmenty bocznych drzwi natomiast zabezpieczenia zamków drzwi, wewnętrzne klamki, przycisk dźwigni hamulca ręcznego i zamek bocznej skrytki są chromowane.

Skoda Octavia Laurin&Klement standardem wyposażenia przewyższa znacznie dotychczas oferowaną wersję SLX. W wyposażeniu podstawowym klienci otrzymują m.in. przednie siedzenia z regulacją wysokości oraz elektrycznym podgrzewaniem, osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami, oświetlenie punktowe dla pasażerów z tyłu, elektronicznie sterowaną klimatyzację, centralny zamek uruchamiany pilotem, zewnętrzne lusterka boczne regulowane i podgrzewane elektrycznie, obrotomierz z wyświetlaczem wielofunkcyjnego komputera pokładowego, stereofoniczny radioodtwarzacz z ośmioma głośnikami o mocy 20 W każdy i zmieniaczem płyt kompaktowych, poduszki powietrzne oraz pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera, sterowany elektrycznie szyberdach, systemy ABS i EDS.

Za dopłatą można natomiast otrzymać np. autoalarm z czujnikami ruchu, tempomat, boczne poduszki powietrzne, hak holowniczy, system nawigacyjny, sygnalizator odległości przy parkowaniu, telefon w przednim podłokietniku z systemem głośnomówiącym i zestaw odtwarzający z mocniejszymi głośnikami (8 x 50 W).

d2c14i5

Już ten - daleki od kompletnego - wykaz udogodnień oferowanych nabywcom Octavii w wersji Laurin&Klement pokazuje jednoznacznie, iż mamy do czynienia z samochodem wysokiej klasy.

Do jego napędu przewidziano dwie jednostki napędowe, akurat najmocniejsze z montowanych w Octaviach. Amatorów jazdy sportowej z pewnością zadowoli silnik benzynowy 1,8 20V Turbo o mocy 150 KM (110 kW), natomiast ci, którzy przedkładają walory ekonomiczne - choć też nie za cenę rezygnacji z przyzwoitej dynamiki - mają do dyspozycji silnik wysokoprężny 1,9 TDI o mocy 110 KM (81 kW). Jeździliśmy Octaviami w obydwu wersjach napędowych i zaręczamy, że są one w stanie zaspokoić oczekiwania większości wymagających klientów. Tym bardziej, że już w niedługo wersja benzynowa otrzyma możliwość wyposażenia w czterostopniową automatyczną skrzynię biegów z systemem "Fuzzy-Logic" reagującym na warunki drogowe oraz styl jazdy kierowcy. Kwestią krótkiego czasu jest również oferowanie Octavii Lautin&Klement z układem ESP.

"Flagowy" model Skody dostępny jest w siedmiu barwach nadwozia o następujących określeniach fabrycznych: czerwona Hot Chilli, zielona Natur, srebrna diamentowa, granitowa, czarna magiczna z efektem perłowym, niebieska, fioletowa Espirit.

d2c14i5

I na zakończenie ceny. W piątek, 12 listopada br. sopocki dealer Skody, firma Groblewski Jr oferowała podstawowe wersje Octavii Laurin&Klement po następujących cenach: limuzyna z silnikiem benzynowym 1.8 20V Turbo - 79.990 zł, limuzyna z silnikiem wysokoprężnym 1.9 TDI - 81.990 zł, kombi z silnikiem benzynowym 1.8 20 V Turbo - 84.490 zł, kombi z silnikiem wysokoprężnym 1.9 TDI - 86.490. Dla klientów zainteresowanych zakupem Octavii do działalności gospodarczej (możliwość leasingu) przewidziano odmianę van kosztującą - w odniesieniu do każdej z czterech wymienionych wersji - o 1.800 zł drożej.

d2c14i5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2c14i5
Więcej tematów