Skoda Octavia II 1,6 MPI
Polski rynek motoryzacyjny przed upadkiem Żelaznej Kurtyny był, delikatnie mówiąc, ubogi. Archaiczne konstrukcje rodem z NRD, PRL czy Czechosłowacji przemierzały ulice całego bloku wschodniego. Jedynie gdzieniegdzie przemykały kupione za dolary VW, Mercedesy i inne kapitalistyczne wynalazki. Formalny koniec komuny otworzył kraj na zachodnią, dotąd mało znaną motoryzację. Od tamtej pory ulubieńcami Polaków stały się Ople, Volkswageny, Mercedesy i BMW – jednym słowem niemiecka myśl techniczna uchodząca za najlepszą w świecie czterech kółek. Nie powinna więc dziwić pozycja lidera sprzedaży nowych samochodów od dawna należąca do Skody Octavii. Poczciwa Czeszka skutecznie podbija europejskie rynki od 1996 z techniką ubóstwianego Golfa IV pod karoserią. Pokazana w 2003 a produkowana od 2004 druga generacja z łatwością każdego roku powtarza rekord poprzedniczki, również na rynku wtórnym cieszy się niesłabnącym powodzeniem.