Skoda Octavia Combi zadebiutowała w Genewie
*Podczas Salonu Samochodowego w Genewie Skoda prezentuje zbliżoną do Passata, nową Octavię Combi. Volkswagen nie uniknął zbudowania sobie wewnętrznej konkurencji. *
Najnowsze wcielenie Octavii to samochód na wskroś nowoczesny, jeszcze większy, niż model poprzedniej generacji. To gwarantowany hit na naszym rynku. Pokochają ją rodziny, a sprzedaż flotowa nie powinna iść inaczej, niż świetnie. Do tej pory w Polsce wersja kombi stanowiła nieco ponad połowę sprzedaży Octavii.
Dlaczego hit? Bo będzie dawać jeszcze więcej za umiarkowane pieniądze. Skoda przestała już być samochodem tanim, ale w porównaniu z konkurencją wciąż ma do zaoferowania podobną jakość za mniejsze pieniądze. Najnowsze kombi Skody będzie mieć też ogromną przestrzeń. Wymiary nowej Octavii kombi to 4 660 mm długości, 1 810 mm szerokości. Oznacza to, że jest dłuższa od poprzedniczki o 9 cm i szersza o 4,5 cm. Oczywiście, ma przez to większy bagażnik. Do dyspozycji otrzymujemy 610 l przestrzeni ładunkowej. W poprzednim modelu było o 30 l mniej. Po złożeniu siedzeń pojemność kufra wzrośnie do 1740 litrów. To aż o 120 litrów więcej, niż w poprzednim modelu. Dla porównania, Volkswagen Passat Variat ma o 8 litrów mniejszy bagażnik, a jest samochodem droższym. Ponieważ do nowej Octavii trafiło mnóstwo nowoczesnych rozwiązań z najnowszego Golfa, trudno już mówić o większej przepaści technologicznej między tymi modelami.
Pod maską te same jednostki, które znamy już z wersji liftback. Podstawowy silnik to 1.2 TSI o mocy 85 KM i maksymalnym momencie 160 Nm. Mocniejsza wersja tego samego silnika ma 105 KM i 175 Nm. Kolejny poziom mocy to jednostka 1.4 TSI, 140 KM i 250 Nm. Na razie najmocniejszym silnikiem pozostanie 180-konny 1.8 TSI (250 Nm). Za kilka miesięcy pojawi się wersja RS z 2-litrowym silnikiem o mocy 220 KM. Całości dopełniają dwie jednostki Diesla. 1.6 TDI o mocy 105 KM (250 Nm) oraz 2.0 TDI o mocy 150 KM (320 Nm).
Samochód powinien pojawić się w naszych salonach wiosną lub latem i będzie droższy od liftbacka o ok. 5 tys. zł, co oznacza, że za podstawowy model trzeba będzie zapłacić około 65 tys. zł. Na Salonie Samochodowym w Genewie prezentowana jest również wersja Octavii Combi 4x4, ze sprzęgłem Haldex V generacji.
Skoda Octavia Combi ma duży udział w sukcesie marki. Samochód został wprowadzony na rynek w 1998 roku. Od tego czasu sprzedano go w ilości ponad 1,3 mln egzemplarzy, z prawie 3,8 mln wszystkich Octavii na całym świecie. W 2012 roku w Europie na Skodę Octavia Combi przypadło 23,7 proc. całej sprzedaży marki, a w Europie Zachodniej - nawet 25,2 proc.
mw/ll/moto.wp.pl