Škoda Kodiaq w teście długodystansowym - przeglądamy bagażnik

Obraz
Źródło zdjęć: © Autokult.pl | Mariusz Zmysłowski
Mariusz Zmysłowski

/ 11Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG Style

Obraz
© Autokult.pl | Mariusz Zmysłowski

W trakcie testu długodystansowego na Autokult.pl miałem okazję przyjrzeć się Škodzie Kodiaq bardzo dokładnie. Na szczególną uwagę zasługuje bagażnik tego SUV-a.

Kufer Kodiaqa to jeden z jego atutów. Chociaż nie robi wrażenia aż tak przepastnego jak np. potężny bagażnik w Superbie Combi, nadal oferuje dużo przestrzeni i rozwiązania, które znacznie ułatwiają życie z tym SUV-em. Jednym z nich jest elektrycznie podnoszona klapa. Nigdy nie byłem fanem tego rozwiązania, bo zawsze irytowało mnie czekanie aż bagażnik się otworzy, a potem zamknie. Wiecie - zamiast szybkim ruchem ręki podnieść klapę, a potem ją energicznie zamknąć, na elekrykę trzeba czekać. Wieczność. Kodiaq mnie jednak pod tym względem przekonał. To zasługa systemu, który wykrywa machnięcie nogą pod zderzakiem. Dzięki temu, niosąc zakupy lub duże przedmioty, nie trzeba nic odstawiać na ziemię, żeby dobrać się do kluczyka, otworzyć pilotem centralny zamek czy ręką pociągnąć za klamkę kufra. Wystarczy machnięcie nogą i kilkaset litrów przestrzeni stoi przed nami otworem. Co jeszcze kryje na swoich tyłach model Kodiaq?

/ 11Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG Style

Obraz
© Autokult.pl | Mariusz Zmysłowski

Bagażnik 5-osobowej wersji ma 720 l, a po położeniu oparć - 2065. 7-osobowa odmiana Kodiaqa ma nieco wyżej podłogę przez co wymiar maksymalny kurczy się do 2005 l.

/ 11Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG Style

Obraz
© Autokult.pl | Mariusz Zmysłowski

Podwójne dno podłogi pozwala na rozdzielenie bagażnika. Sztywną część wystarczy umieścić pionowo w prowadnicach. Proste? Proste.

/ 11Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG Style

Obraz
© Autokult.pl | Mariusz Zmysłowski

Głębokość przestrzeni bagażowej do drugiego rzędu siedzeń wynosi 1165 mm. Jego szerokość - 1379 mm. Klapę bagażnika i trzeci rząd dzielą 477 mm.

/ 11Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG Style

Obraz
© Autokult.pl | Mariusz Zmysłowski

Po złożeniu oparć dugiego rzędu otrzymujemy płaską podłogę. Oparcia da się położyć dźwigniami lub tasiemkami z każdej strony - zarówno od kabiny, jak i od bagażnika.

/ 11Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG Style

Obraz
© Autokult.pl | Mariusz Zmysłowski

Kodiaqa można skonfigurować z trzema rzędami siedzeń. Dwa dodatkowe miejsca, które przychodzą z podłokietnikiem w drugim rzędzie, kosztują dodatkowe 4000 zł. Podniesione znacznie zmniejszają przestrzeń bagażową, ale pozwalają na jazdę we w miarę komfortowych warunkach 7 osobom. Zwiększenie przestrzeni dla dwóch pasażerów ostatniego rzędu ułatwia przesuwna kanapa - dzięki niej można osiągnąć kompromis i dać każdemu wystarczająco dużo miejsca na nogi.

/ 11Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG Style

Obraz
© Autokult.pl | Mariusz Zmysłowski

Haczyki - to jedno z moich ulubionych, prostych, ale niezbędnych rozwiązań w każym bagażniku. Jedni robią je lepiej, inni gorzej - oferująć tylko małe zaczepy, na których powiesimy najwyżej malutką siatkę z bułkami. Haki w Škodzie są duże, głębokie i na dodatek chowane. To jedno z najlepszych wykonań tego rozwiązania.

/ 11Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG Style

Obraz
© Autokult.pl | Mariusz Zmysłowski

Jeśli często macie bagażnik załadowany pod sufit, warto zdecydować się na rozwijaną siatkę oddzielającą przestrzeń pasażerską od bagażowej. Kosztuje ona 700 zł, a dzięki solidnemu montażowi zapewni bezpieczeństwo w razie gwałtownego hamowania lub wypadku.

/ 11Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG Style

Obraz
© Autokult.pl | Mariusz Zmysłowski

W bagażniku Kodiaqa znajduje się latarka LED, którą można wyjąć i używać jej poza samochodem.

10 / 11Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG Style

Obraz
© Autokult.pl | Mariusz Zmysłowski

W ofercie Škody znajduje się cały szereg dodatków, które zwiększają funkcjonalność bagażnika, są to nie tylko siatki, ale także dodatkowe belki grodzące i sakwy.

11 / 11Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG Style

Obraz
© Autokult.pl | Mariusz Zmysłowski

Oczywiście - oryginalne akcesoria są droższe niż marketowe uniwersalne rozwiązania. Jednak w przypadku dodatków fabrycznych można mieć pewność, że wszystko będzie bardzo dobrze pasować.

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy