Wpasować się w modę
Sprzedaż SUV-ów cały czas rośnie, a wśród nich wielką popularnością cieszą się modele kompaktowe. Teraz klasycznego przedstawiciela w tym segmencie posiada też Skoda. Wcześniej czeska marka oferowała Yeti, ale wbrew temu, co się może wydawać, Karoq nie jest jego następcą. Przede wszystkim posiada bardziej typową dla SUV-ów bryłę, ale jest też większy.
jest to, że we wnętrzu jest sporo miejsca. Z tyłu wygodnie może podróżować dwójka dorosłych pasażerów, a w bagażniku nie zabraknie miejsca na pakunki. Standardowo mieści on 521 l (lub 1630 l po złożeniu kanapy). Można też wybrać przesuwanie i składane tylne siedziska nazwane VarioFlex. W tym przypadku pojemność bagażnika to od 479 do 588 l, a po złożeniu kanapy nawet 1810 l, które dodatkowo jest bardziej ustawne niż standardowo. Całość uzupełnia zestaw ośmiu schowków dostępnych z przodu kabiny.
Początkowo w ofercie znajdują się cztery silniki – dwa benzynowe i dwa wysokoprężna. Wszystkie dostępne z 6-biegową skrzynią manualną lub dwusprzegłowym automatem DSG i 7 przełożeniach. W przypadku obu rodzajów paliwa klienci mogą wybierać pomiędzy jednostkami o mocy 115 lub 150 KM. Jeśli chodzi o benzyniaki, to do wyboru są nowe jednostki TSI o pojemnościach 1,0 lub 1,5 l. Diesle to znane konstrukcje TDI (1,6 lub 2,0 l). Mocniejsza jednostka wysokoprężna standardowo napędza wszystkie cztery koła. Do oferty ma też dołączyć jeszcze mocniejszy diesel oferujący 190 KM.