1,6 MPI (VAG)
O ile współcześnie produkowane przez koncern Volkswagena benzynowe silniki serii TSI/TFSI borykają się ze sporą liczbą wad konstrukcyjnych generujących kosztowne w skutkach awarie, o tyle starsze jednostki prezentują się o wiele korzystniej. Poszukując silnika idealnego do współpracy z instalacją gazową, powinniśmy kierować się prostotą budowy. W takie kryteria doskonale wpisuje się jeden z najpopularniejszych motorów koncernu - 1,6 MPI, który widniał w ofercie Volkswagena, Skody, Seata i Audi przez długie lata. W zależności od roku produkcji generował 75 lub 101 KM, korzystając z wielopunktowego wtrysku paliwa i ośmiozaworowej głowicy. Pomimo niskiego wysilenia tej jednostki, poziom zużycia benzyny nie zachwyca - 1,6 MPI jest po prostu dosyć paliwożerny na tle konkurentów. Odwdzięcza się jednak niskimi cenami części zamiennych oraz brakiem częstych awarii. Psują się tylko cewki zapłonowe i przepustnica.