Rodzina Ecotec
Wśród silników benzynowych na nasze zainteresowanie zasługuje zdecydowana większość pozycji, jedynie wybitnie nieudane konstrukcje są stanowczo odradzane. Niedoceniany przez długie lata, podstawowy silnik Corsy B, C oraz D z litra pojemności i trzech cylindrów wytwarzał 54-65 KM. Co prawda, na biegu jałowym jego praca dawała o sobie znać odczuwalnymi wibracjami, ale w czasie jazdy sprawował się nad wyraz dobrze, sprawnie radząc sobie z miejskim Oplem i zużywając przy tym skromne ilości benzyny. Jak w przypadku wszystkich dzieł inżynierów Opla z lat 90., musimy pamiętać o szczególnej dbałości o regularne wymiany oleju oraz napędu rozrządu.
Niewielkie spalanie oleju silnikowego przez jednostki z rodziny Ecotec? Nic strasznego, według zapewnień mechaników jest to normalne zjawisko. Większe koszty eksploatacji z uwagi na zaawansowany osprzęt, spotkają nas w przypadku silników turbodoładowanych 1,6, 2,0 oraz 2,8 V6. Nie oznacza to jednak, że wspomniane jednostki należą do grupy podwyższonego ryzyka, drenując portfel powtarzającymi się usterkami - na wyższe nakłady użytkowe składają się jedynie droższe części zamienne oraz wyspecjalizowana obsługa.