3,5 V6 (W211)
Lata 90. i późniejsze nie były najlepsze dla Mercedesa, nieustanne wpadki jakościowe tylko podkopywały idealną jak dotąd opinię producenta. Prawie każda kolejna jednostka napędowa marki zmagała się z poważnym problemem lub problemami. W ostatnich latach wyjątkiem od tej tendencji jest benzynowy, wolnossący silnik 3,5 V6. Powstał jako odpowiedź Mercedesa na wspomagane doładowaniem konstrukcje Audi i BMW. Jego twórcy ponownie postawili na uzyskanie dużej mocy z pojemności. Rezultat końcowy okazał się nad wyraz udany.
Silnik otrzymał dwudziestoczterozaworową głowicę, co pozwoliło na wygenerowanie od 272 do 306 KM oraz 365 - 400 Nm. Widlasty sześciocylindrowiec Mercedesa, w przeciwieństwie do swoich konkurentów, może poszczycić się rasowym brzmieniem, nie tylko tworzonym przez skomplikowane układy wydechowe. Słabsze odmiany dysponują wtryskiem EFi, najmocniejsza natomiast otrzymała bezpośredni wtrysk benzyny.