2.2 MZR-CD
Potrzeba wprowadzenia do oferty mocniejszego silnika wysokoprężnego, zdolnego sprawnie pracować pod maską ciężkiego SUV-a CX-7, skłoniła specjalistów Mazdy do dalszego rozwijania dwulitrowego diesla. Bazowy 2.0 MZR-CD nie tylko rozwiercono do pojemności 2,2-litra, zapewniając oczywisty przyrost mocy i momentu obrotowego (z 125 do 185 KM oraz z 310 do 400 Nm). Dodatkowo zastosowano kolejną generację wtrysku common rail i niższy stopień sprężania, tym razem wynoszący 16,3:1.
Poprawienie parametrów wiązało się oczywiście z koniecznością zastosowania zaawansowanego układu doładowania i dwumasowego koła zamachowego, niwelującego powstające drgania. Także i w tym przypadku dużym zagrożeniem jest zatkane sitko spoczywające w misce olejowej. Aby uniknąć ewentualnego poważnego kłopotu, lepiej zawczasu ocenić jego stan. Ponadto nawet w autach z przebiegiem poniżej 100 tys. kilometrów występują nieszczelności wokół wtryskiwaczy. Winowajcą są niskiej jakości podkładki, wymagające wymiany znacznie częściej niż przewiduje producent.