2,3 16V
Nieco mniejszą popularnością na polskim rynku cieszą się większe wolnossące silniki benzynowe. Cóż, wyższej stawki za ubezpieczenie OC nie sposób zignorować w domowym budżecie. Nie oznacza to jednak, że wybór jednostki 2,3 jest pozbawiony sensu. Moc 166 KM i moment obrotowy na poziomie 207 Nm spisują się dużo lepiej niż parametry oferowane przez dwulitrowego kuzyna. Wielopunktowy wtrysk paliwa MPI przyciąga miłośników instalacji gazowych. Do bezproblemowego współżycia z LPG potrzebne będą dwukrotnie częstsze kontrole fachowego serwisu dbającego o kondycję układu zapłonowego i smarowania. Motor 2,3 16V, stanowiący bazę dla wspomnianego wcześniej 2,3 Turbo, nie może pochwalić się niskimi wynikami zużycia paliwa. Względem motoru 2,0 16V trzeba liczyć się ze spalaniem powiększonym nawet o dwa litry na 100 km.