Mini Convertible
Trochę to trwało, ale Mini wreszcie stworzyło odkrytą wersję trzeciej generacji swojego przeboju.
Auto zostało powiększone, jest aż o 98 mm dłuższe od poprzednika i 44 mm szersze. Urosło o symboliczny 1 mm (ma 3821mm długości, 1727mm szerokości i 1415mm wysokości). Zwiększono również rozstaw kół: o 42 mm przednich i 34 mm tylnych. Dzięki temu zabiegowi kabriolet ma się lepiej prowadzić.
Przestrzeń bagażowa nie jest duża, ale również większa, aż o 25 proc. Nie ona jest jednak najważniejsza, ale dach, który składa się i rozkłada w 19 sekund. Operację można przeprowadzać podczas jazdy.
Silniki są identyczne, jak w wersji zamkniętej. 136-konna jednostka 1,5 litra z trzema cylindrami została stworzona dla Coopera, a 2-litrowy motor o mocy 192 KM dla Coopera S. Mini Cooper D ma motor wysokoprężny o pojemności 1,5 litra, generujący 116 KM. Później dojdą jeszcze inne silniki, w tym najmocniejszy dla wersji John Cooper Works.