Nissan Micra
Drugą typowo kobiecą torebką na czterech kołach jest Nissan Micra K12. Obecna na rynku od 2002 do 2010 roku „japonka”, podbiła całą Europę. Niebanalna stylizacja wyróżniała ją z tłumu stonowanych europejskich konstrukcji. Charakterystyczne wyłupiaste reflektory były jej wizytówką. Fajerwerki w temacie designu nie przełożyły się niestety na praktyczną stronę auta. Zapakowanie czterech osób stanowić będzie nie lada wyzwanie. Najwidoczniej kabina była projektowana z uwzględnieniem wymiarów statystycznych Azjatów. Jednak dla dwóch pasażerów miejsca wewnątrz jak i w bagażniku (251 l) nie zabraknie.
Pomiędzy specyficznymi światłami znajdziemy jeden z czterech silników benzynowych. Pozycję wyjściową stanowił litrowy, 65-konny słabeusz. Dalej w katalogi widniał chętniej wybierany 1.2 65 lub 80 KM (jego mocniejsza odmiana stanowi podstawę w najnowszym wcieleniu Micry), a także 1.4 88 i topowy 1.6 110 KM - instalowany w SR160. Czasy Micry K12 przypadły na rozpoczęcie współpracy z Renault, tak więc pod jej maską nie mogło zabraknąć francuskiego diesla 1.5 dCI wytwarzającego moc 65-82 KM. Kontrowersyjny wygląd i geny Renault, odbijają się w cenach używanych egzemplarzy. Za 20 tys. zł możemy kupić rocznik 2005-2008.