Fiat Punto
Wielu Polakom z Fiatami wiążą się miłe wspomnienia z PRL-owskiej rzeczywistości. Nic więc dziwnego, że włoski mieszczuch przyjął się na naszym rynku. Trzecia generacja Punto wjechała do salonów w 2005 roku z płytą podłogową Opla Corsy D. Dzięki temu znacznie urosła względem poprzedniczki, powiększając tym samym przedział pasażerski. Propozycja Fiata w typowy dla segmentu B sposób ugości czterech pasażerów z ekwipunkiem umieszczonym w 275-litrowym bagażniku. Włosi na tle konkurentów dosłownie zasypali klientów bogactwem jednostek napędowych.
W tabelce z benzyniakami widnieją propozycje od 1.2 do 1.4 l i mocy od 65 do 120 KM. Podstawowy 1.2 i dwie wersje motoru 1.4 (77 i 95 KM), pamiętają technologię poprzednika, natomiast najmocniejszy w gamie silnik benzynowy 1.4 korzystając z turbodoładowania oddaje 120 KM. W kwestii silników wysokoprężnych Włosi od lat uchodzą za specjalistów. W Punto możemy spotkać produkowanego w Polsce 1.3 Multijet i 1.9 Multijet. Słynący z oszczędności i apetytu na olej silnikowy 1.3 75-90 KM, sprawdzi się głównie w spokojnie pokonanej trasie. Dopiero większy 1.9 Multijet z ośmiozaworową głowicą, współpracujący z sześciostopniową przekładnią manualną, zapewni fantastyczne osiągi za sprawą stada 120-130 KM. Znalezienie małego „Włocha” z 2006-2009 roku nie stanowi problemu.