Połączenie oyginalności z solidnością
Koncern VAG ma w swojej ofercie bardzo udane modele kombi zajmujące czołowe lokaty w rankingach sprzedaży na rynkach całego świata. W Polsce bezdyskusyjnym królem pozostaje Skoda Octavia, uchodząca za wzór praktyczności i pojemności kompaktowego nadwozia. Od lat wygląda niemal tak samo, podobnie jak Volkswagen Golf, dlatego dołączenie do oferty Seata Leona ST wprowadziło mnóstwo świeżości w popularnym segmencie. Gdyby Włosi zdecydowali się zaprojektować rodzinną Giuliettę, Hiszpan miałby poważną konkurencję.
Wymiarami nie różni się od koncernowych braci. Atrakcyjnie narysowana karoseria ma 453 centymetry długości i 182 szerokości, co wpisuje ten samochód w średnią wartość przyjętą dla kompaktowych kombi. Wyróżnia się za to oryginalnym wyglądem i LED-owymi światłami, niezbyt dobrze spisującymi się w nocy, ale prezentującymi się niezwykle efektownie – to najbardziej charakterystyczny wyróżnik Leona. Nie mniej interesująco zaprojektowano linię dachu, łagodnie opadającą ku tyłowi i zwieńczoną niemal pionową klapą bagażnika. Poza tym, ciekawie wyglądają lampy zachodzące na błotniki i opcjonalny zderzak dostępny dla pakietu FR. 18-calowe felgi aluminiowe i srebrne relingi wzmacniają hiszpańskie poczucie smaku.