Seat Leon Cupra ST z szeregiem elementów poprawiających prowadzenie
Seat Leon Cupra ST to rodzinne kombi, które ma przyciągnąć klientów lubiących jednocześnie sportowy charakter auta. Co za niego odpowiada?
Prowadzący może wybrać odpowiedni tryb jazdy za pomocą Cupra Profile Drive. Do jazdy na co dzień przeznaczono opcje Comfort i Sport, zaś na torze sprawdzi się wariant Cupra. Po jego aktywowaniu pedał gazu jest bardziej czuły na polecenia kierowcy, a skrzynia DSG pracuje w najbardziej sportowym trybie przełożeń.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ * W dynamicznych ustawieniach działa także nowa blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi o ograniczonym poślizgu. System używa sprzęgła wielotarczowego, które jest uruchamiane hydraulicznie i kontrolowane elektronicznie. Maksymalna siła blokady wynosi 1600 Nm i w ekstremalnych sytuacjach 100 proc. napędu może przekazywać tylko do jednego koła. Blokada dyferencjału jest zintegrowana ze wszystkimi systemami, takimi jak ESP i EDS.
Duże znaczenie podczas prowadzenia ma progresywny układ kierowniczy, dostępny w wyposażeniu standardowym. Działa on na zasadzie zmiennego uzębienia na zębatce. Pod maską znajduje się silnik benzynowy 2,0 TSI (265 lub 280 KM), zaś opony założono na 19-calowe obręcze. Pod względem wyglądu Seat Leon Cupra ST wyróżnia się czarnymi obudowami lusterek zewnętrznych i czerwonymi zaciskami hamulców z napisem „Cupra”.
ll/moto.wp.pl