Seat Ibiza Cupra: miejska moc
Seat zaprezentował zdjęcia nowej Ibizy w najmocniejszej odmianie Cupra. Samochód, którego wersję koncepcyjną zobaczyliśmy w kwietniu, do salonów trafi na początku 2013 roku.
Miejski samochód hiszpańskiej marki w wersji poliftingowej zadebiutował w Genewie. Teraz do oferty dołącza poprawiona odmiana Cupra. Najmocniejsza Ibiza przeszła podobne modyfikacje stylistyczne, co standardowy model. Niższy grill, bardziej agresywne światła i światła LED łączą się z niewielkimi szczegółami, które cechują sportową wersję Ibizy. Coupra wyróżnia się 17-calowymi felgami, czarnymi lusterkami, zmienionymi zderzakami i końcówką wydechu wkomponowaną w dyfuzor.
We wnętrzu charakter samochodu podkreślają sportowe fotele i kierownica spłaszczona u dołu. Za zmianę biegów odpowiada dwusprzęgłowa skrzynia DSG, która może być sterowana łopatkami umieszczonymi za kierownicą. Seat oferuje też nowe kolory wykończenia wnętrza zarezerwowane dla Cupry.
Sportowa Ibiza jest bardzo blisko spokrewniona z Volkswagenem Polo GTI. Pod maską znalazł się ten sam turbodoładowany silnik o pojemności 1,4 l, który dostarcza 180 KM. W połączeniu z maksymalnym momentem obrotowym równym 250 Nm ta mała jednostka zapewnia bardzo dobre osiągi. Pierwsza „setka” na liczniku pojawia się już po 6,9 s, natomiast maksymalnie Ibiza Cupra osiąga 228 km/h. Seat zapewnia, że mimo takich osiągów sportowy mieszczuch zadowoli się średnio 5,9 l benzyny na 100 km.
Oprócz większej mocy Cupra oferuje tez obniżone, sportowe zawieszenie. Lepsze osiągi ma też zapewnić elektroniczna blokada dyferencjału XDS. Za bezpieczeństwo odpowiada ESP ze standardowym asystentem ruszania na wzniesieniu.
Seat oferuje system multimedialny Seat Portable System, który można zdemontować i zabrać ze sobą. W odróżnieniu od zwykłej nawigacji kupowanej oddzielnie, system Seata jest w pełni zintegrowany z komputerem pokładowym. Oznacza to, że może prezentować informacje o samochodzie i służyć np. jako wyświetlacz sprzężony z czujnikami cofania.
Najmocniejsza Ibiza trafi do salonów w całej Europie w lutym 2013 roku. Cena powinna być niemal identyczna jak w przypadku Polo GTI. Oznacza to, że najtańsza wersja Cupry to będzie wydatek około 78 000 zł.
sj, moto.wp.pl