4. SsangYong - 8,47 proc.
Wysoka pozycja tej marki na liście producentów, których auta są najbardziej zagrożone awarią, nie powinna martwić Polaków. Choć w ostatnich latach południowokoreańscy producenci przeżywają w Europie prosperitę, zjawisko to nie dotyczy SsangYonga. Modele takie jak Musso, Rexton, Korando czy Chairman ze względu na swoją nietypową urodę, a raczej jej absolutny brak, nie zyskały szerokiego grona zwolenników na Starym Kontynencie. Fakt, że spośród objętych polisą Warranty Direct samochodów SsangYonga aż 8,47 proc. miało problemy ze skrzynią biegów nie robi więc na nas wrażenia. Po prostu spotkanie samochodu tej marki należy traktować jako małą sensację. Teraz wiele może się zmienić za sprawą nowego modelu Tivoli. Zbliżony długością do aut segmentu B koreański crossover można kupić z sześciobiegowym "manualem" bądź dysponującą taką samą liczbą przełożeń skrzynią automatyczną autorstwa japońskiej firmy Aisin.