Buick wiecznie żywy
Buick to najstarsza działająca do dziś amerykańska marka samochodowa, która jednak ostatnio na rodzimym rynku radzi sobie przeciętnie. Jednak General Motors nawet w czasie kryzysu nie zdecydowało się na jej zamknięcie. Czemu? Odpowiedź jest prosta - wielka popularność Buicka w Chinach. Sprzedawanych jest tam cztery razy więcej aut tej marki niż w USA. Powodów tego sukcesu należy szukać w historii. Przed II wojną światową Buick należał do najpopularniejszych marek w Chinach i samochodem tej firmy jeździł sam Mao. Taka reklama wystarczy.
W większości buicki sprzedawane w Chinach to modele oferowane też w USA. Często są to ople (astry, insignie i mokki) po zmianach stylistycznych oraz dostosowane do wymagań chińskich klientów. Jednak pojawiają się też samochody stworzone specjalnie na ten rynek jak minivan GL8 albo niesprzedawany już Buick Park Avenue, bazujący na Holdenie Caprice. Jedno jest pewne - Buick staje się marką, której samochody są tworzone w dużym stopniu z myślą o chińskich klientach.
Szymon Jasina