Volkswagen Golf Mk1
Chcąc poczuć magię motoryzacji lat 70. i 80., nie tracąc przy tym pieniędzy przez utratę wartości, możemy pokusić się o znalezienie ikony niemieckiego producenta samochodów dla ludu. Volkswagen Golf pierwszej generacji na długie lata wpisał się w serca Europejczyków, stawiających go za wzór auta kompaktowego. Kanciasta karoseria skrywała wystarczającą przestrzeń dla czterech dorosłych osób wraz z podręcznym bagażem.
Miłośnicy VW mogą wybierać trzy- lub pięciodrzwiowego hatchbacka, albo cenionego cabrio. Najsłabszy silnik benzynowy oferowany w Golfie I z 1,1 litra pojemności wytwarza 50-60 KM, 1,3 - 60 KM, a 10 KM więcej wydobyto z półtoralitrowego czterocylindrowca. Jednak to topowy GTI początkowo wyposażony w 110-konny silnik 1,8 najszybciej zyskuje na wartości. Pierwszy król klasy kompakt kosztował w czasach swojej świetności 70 tysięcy złotych. Obecnie dostaniemy go już za trzy tysiące, by w niedalekim czasie odsprzedać z tysiączłotowym lub wyższym zyskiem.