Milicyjny furgon, czyli Nysa
Nysa, jako samochód dostawczy, była seryjnie produkowana w Zakładzie Samochodów Dostawczych w Nysie od roku 1958. Początkowo tylko w wersji furgon, później doczekała się licznych typów nadwozia jak: towos (towarowo osobowy), mikrobus, sanitarka, radiowóz, kinowóz. W roku 1968 przeprowadzono poważną modernizację auta. Zmienił się przód, co poprawiło dostęp do silnika, a pojazd zyskał charakterystyczny kształt. Nysa miała podwozie zaadaptowane z dobrze znanej Warszawy z FSO. Silniki, także zapożyczone z FSO, miały pojemność 2120 cm3 i 70 KM mocy. Koła tylne były napędzane przez 3-biegową przekładnię. Samochód o długości 4400 mm i masie 1550 kg nie zachwycał osiągami, lecz mnogość wersji nadwozia oraz możliwości dostosowania auta do różnych potrzeb czyniły z Nysy auto pożądane w wielu dziedzinach życia. Produkcję zakończono w 1994 roku.