BMW E30
Produkowany w latach 1982-1994 bawarski reprezentant segmentu D staje się klasykiem. Model dostępny był jako coupe, sedan, kombi, kabriolet i cabrio Baur. Wnętrze wykonano z zaskakująco trwałych materiałów, tylko w wyeksploatowanych egzemplarzach natrafimy na przetarcia i zniszczenia tapicerki czy plastików. Niestety liczba zadbanych E30 dostępnych w Polsce nie jest duża. Większość tych samochodów została poddana modyfikacjom, których nie da się nazwać profesjonalnym tuningiem. Jeszcze kilka lat temu można było kupić te auta za kilka tysięcy złotych i przynajmniej drugie tyle przeznaczyć na naprawy. Dziś cena stosunkowo zadbanego E30 wynosi około 10 tys. złotych. Za mocniejsze wersje zapłacimy jednak więcej.
Przy odrobinie szczęście znajdziemy sztukę z elektrycznymi szybami, szyberdachem, a nawet ABS-em. Standardowo moc generowana przez cztero- lub sześciocylindrowe silniki trafiała na tylną oś poprzez manualną pięciobiegową skrzynię - napęd 4x4 i automat był opcją. Licząc na wzrost wartości, skupmy się na wersjach sześciocylindrowych: 2,0, 2,5 i 2,7 o mocy odpowiednio 125-129, 170-171, 122 KM.