Honker
Wymogi środowiskowe zdecydowały również o losie innego auta. Honker to powstający od końca lat 80. samochód terenowy, który produkowano głównie dla służb - przede wszystkim wojska. Od lat model ten był wytwarzany w Lublinie, a aktualnie właścicielem marki jest należąca do Zbigniewa Tymińskiego firma DTZ Fabryka Samochodów. Niestety sąd w Lublinie ogłosił jej upadłość, a to oznacza ostateczny koniec honkerów.
Problemem okazał się wytwarzany w Andrychowie silnik Diesla o pojemności 2,6 l i mocy 115 KM. W 2011 roku udało się go zmodyfikować tak, aby spełniał normę Euro 5. Jednak Euro 6 jest już poza zasięgiem technologicznym, co jest ostatecznym gwoździem do trumny Honkera. Jedynym wyjściem z tej sytuacji byłoby kupowanie silników u dużego producenta, którego jednostki spełniają najnowsze wymogi dotyczące emisji spalin. Jednak zainteresowanie honkerami jest praktycznie zerowe.