Volkswagen Garbus
Volkswagen Typ1, powszechnie znany jako "Garbus", to jednocześnie najmniejsza i największa postać w naszym zestawieniu. Najmniejszy, nie tylko wymiarami, ale również możliwościami technicznymi i jednocześnie bezkonkurencyjny jeśli weźmiemy pod uwagę poziom sprzedaży. Historia poczciwego "Garbusa" rozpoczyna się w 1931 roku, i to za sprawą dość mało chwalebnego człowieka. Niewielki, prosty i popularny samochodzik miał zmotoryzować Niemcy.
Autorem pomysłu był Adolf Hitler, który zatrudnił do tego zadania zdolnego młodego inżyniera, Ferdynanda Porsche. To jednak nie koniec całej historii, a wręcz początek skandalu. Technologicznie i stylistycznie jest to "kopia" Tatry V570 i T97, której projektantem był Hans Ledwinek. W 1935 roku przedstawiono projekt KdF-Wagen. Ledwinek wytoczył nawet proces Ferdynandowi Porsche, choć nic tym nie wskórał, gdyż proces przegrał, a po aneksji Czechosłowacji całkowicie wstrzymano produkcję Tatry T97. W ten nieco kontrowersyjny sposób narodziła się legenda. W 1938 roku Garbus (jako Typ1) trafił do produkcji, która trwała aż do... 2003 roku!